Novinky

  • 26.05.2020 Good Francouzský prezident Macron přislíbil automobilkám v zemi masivní podporu

  • 25.05.2020 Good Kolínská automobilka TPCA dnes obnovila výrobu

  • 24.05.2020 Bad Americká divize autopůjčovny Hertz vyhlásila kvůli koronaviru bankrot

Facebook Instagram

Elektrický průkopník z Mnichova

Elektrický průkopník z Mnichova

Prohnutý displej a interaktivní widgety

BMW Group představilo první elektrifikované Gran Coupé. BMW Concept i4 je předobrazem sériového provedení BMW i4, jehož výroba odstartuje v roce 2021.

BMW Concept i4 přináší čistě elektrický pohon do DNA značky BMW,“ řekl Adrian van Hooydonk, Senior Vice President BMW Group Design. „Jeho design je dynamický, čistý a elegantní. Jednoduše řečeno: je to dokonalé BMW, jen tak mimochodem s nulovými emisemi.

Vzhled vozu má fantastické proporce, výrazně expresivní charakter a samozřejmě nechybí ani řada propracovaných detailů,“ uvedl Domagoj Dukec, ředitel BMW Design. „Uvnitř jsme díky prohnutému displeji velmi elegantně pozměnili typickou orientaci na řidiče. BMW Concept i4 současně přináší pocit trvale udržitelné radosti z jízdy.

Výdrž jízdy na elektřinu zvyšuje celá řada aerodynamických opatření, k nimž patří zaslepení typických ledvinek v masce chladiče nebo čistě tvarované nárazníky. Dva spletité LED prvky v každém světlometu sdružují všechny potřebné světelné funkce. Tam, kde by se za normálních okolností nacházely koncovky výfuku, jsou nyní umístěny části zadního difuzoru v modré barvě BMW i. 

Vůz vyniká přísně aerodynamickými tvary

V interiéru se zobrazovací plochy přístrojového panelu a multimediálního displeje slučují v jeden celek natočený směrem k šoférovi. Prohnutá obrazovka zabírá velkou část palubní desky. Na středovém panelu už není tradiční páka voliče převodovky, nýbrž kolébkový ovladač. Detaily, například tlačítka paměti sedadel ve dveřích a otočný ovladač iDrive, jsou vyzdobeny křišťálem. Čalounění sedadel kombinuje látku s jemnými proužky z mikrovlákna a přírodní kůži.

K dispozici jsou tři režimy Experience (Core, Sport a Efficient). Core promění pracoviště řidiče v aktualizované provedení čtyř widgetů, vizuálních interaktivních prvků. Uživatel se po nich může pohybovat klasickými pohyby prstu nebo je intuitivně přetažením uspořádat. 

Na přístrojové desce dominuje prohnutý displej

U Sportu jsou widgety blíže u sebe. Znázornění bočních pohybů na displeji před uživatelem naznačuje, jak prudká je blížící se zatáčka.

Efficient představuje asistované zobrazení při řízení (Assited Driving View), které ukazuje, co senzory vozidla právě zaznamenávají.

Elektromotor vyvinutý přímo pro BMW i4 poskytuje maximální výkon až 390 kW/530 k, což jej řadí na úroveň současného spalovacího motoru V8 od BMW. Baterie váží zhruba 550 kilogramů, má kapacitu přibližně 80 kWh a v testovacím cyklu WLTP umožňuje dojezd až 600 kilometrů.

Komentáře ke článku