Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Finského šampiona pronásledují dva vítězové WRC, Caisovi se pódium vzdaluje

Finského šampiona pronásledují dva vítězové WRC, Caisovi se pódium vzdaluje

Rallye Serras de Fafe - sobota

Po sobotním programu úvodního podniku ME v rallye se nachází ve vedení úřadující finský šampion Mikko Heikkilä. Druhý Mads Ostberg za ním ale zaostává o pouhé 4,2 sekundy. Erik Cais se propadl na sedmou příčku a na pódiové pozice už ztrácí více než minutu. Pro Filipa Mareše skončil den předčasně poté, co si poškodil zavěšení pravého předního kola.

Sobota měla být nejdelším dnem celé soutěže. Původně měli posádky absolvovat osm rychlostních zkoušek o délce 94,58 kilometrů. Nakonec ale vše bylo trochu jinak. Vyplnila se totiž předpověď počasí a jezdce trápil déšť. Z bezpečnostních důvodů tak byl zrušen průjezd Vieira do Minho, na kterém se měla uskutečnit RZ5 a RZ9. Odvolána byla i osmá rychlostní zkouška a kvůli nehodě Arminda Araúja došlo i k předčasnému ukončení sedmé erzety.

Nejlépe začal den pro Madse Ostberga. Norský jezdec se díky vyhrané rychlostní zkoušce posunul do čela o 2,3 sekundy před Haydena Paddona a o 2,5 sekundy před třetího Erika Caise. Jeho vedení ale nebylo dlouhé.

Už po třetí rychlostní zkoušce ho totiž vystřídal Mikko Heikkilä. Fin sice skončil na rychlostní zkoušce druhý za Craigem Breenem, i tak ale dokázal předstihnout Ostberga o 2,7 sekundy. Třetí byl Paddon, na kterého už ale tlačil Breen.

Ostberg ovšem vrátil Heikkilovi vzápětí úder. Čtvrtou rychlostní zkoušku totiž vyhrál a po ranní části vedl před Heikkilou o 1,1 sekundy. Breen už byl ve stejnou dobu třetí.

Mads Ostberg sice nevede, jeho šance na vítězství jsou ale pořád reálné. Foto: MRF Tyres


Během výrazně zkráceného odpoledního programu se byl Breen schopen zapojit i do bitvy o vítězství. Díky nejrychlejšímu času na šesté rychlostní zkoušce se totiž dostal na první místo. Ostberg spadl až na příčku třetí, neboť ho překonal i Heikkilä.

Nakonec to ale byl Heikkilä, kdo zakončil den na špici. Breena totiž potkal na sedmé rychlostní zkoušce defekt pneumatiky a musel tak měnit kolo. Heikkilä naopak vyhrál a vrátil se zpět do čela.

Po své chybě si Breen sypal popel na hlavu: "Myslel jsem si, že zde bude více lidí, které na této rychlostní zkoušce potká defekt. Pokaždé, když jedu s vozem R5, mám takové problémy. Není to chyba Pirelli. Upřímně jsem se tomu ale mohl velmi snadno vyhnout. Je to ale tak, jak to je," mrzelo Ira.

Heikkilä vede po sobotě před Ostbergem s náskokem 4,2 sekundy. Pro ani jednoho z dvojice Seveřanů ale nebyl konec sobotního programu jednoduchý.

"Měl jsem problém s baterií," přiznal Fin po skončení poslední rychlostní zkoušky.

Technické potíže ale trápily i Ostberga: "Měl jsem pocit, že v nízkých rychlostech nemám žádný výkon. Musel jsem tedy jet na vyšší rychlostní stupně," vysvětloval.

Za Heikkilou a Ostbergem se nachází Hayden Paddon. Novozélanďanovo manko na vedoucí příčku činí 17,2 sekundy. Craig Breen spadl po svém defektu až na 20. místo. Odtud ztrácí na Ostberga už téměř dvě a tři čtvrtě minuty a jeho šance na dobrý výsledek tak jsou už pryč.
Craiga Breena přišel defekt draho. Foto: Hyundai Team Portugal

Cais daleko od pódia, Marešův předčasný konec



Pro české reprezentanty nebyla sobota tak vydařená jako pátek. Zatímco Erik Cais zajel na úvodní superspeciálce druhý čas a Filip Mareš šestý, po sobotě vypadá jejich situace hůře.

Cais sice po první sobotní rychlostní zkoušce vydržel alespoň na třetím místě, na té nadcházející ho ale potkal defekt pneumatiky a pak už se jenom propadal. Postupně se propadl dokonce až na 11. místo. Na poslední rychlostní zkoušce se mu ale podařilo posunout na sedmou pozici.

Erik Cais už ztrácí na pódiové pozice více než minutu. Foto: Orsák Rallysport


Ještě hůře než Cais ale dopadl Filip Mareš. Příbramský závodník už na prvním testu dne skončil v příkopu. Do cíle sice ještě zvládl dojet, na druhé erzetě ale jeho smůla vyvrcholila. Nejprve trefil kámen, což ho přinutilo zastavit a vyměnit pneumatiku. Pak se ale ukázalo, že problém je závažnější.

"Pokračovali jsme, ale poškození bylo větší, než se původně zdálo. Zavěšení náraz nevydrželo," informoval Mareš své fanoušky na sociálních sítích.

Ještě ale nechce hodit flintu do žita: "Neztrácíme optimismus a zítra budeme bojovat dál. Kluci v servisu makají na autě, aby bylo na zítřejší start připraveno na sto procent," dodal.
Filip Mareš už nemůže pomýšlet na dobrý celkový výsledek. Foto: ACCR Entry Engineering

Trápení úřadujícího šampiona i bývalého lídra



Složitá byla sobota pro úřadujícího šampiona Efréna Llarenu a Ricarda Teodósia, který po páteční superspeciálce přenocoval ve vedení. Zatímco Llarena půjde do neděle z 10. místa, Teodósio se propadl až na 23. pozici. Na Heikkilu ztrácí více než tři minuty.

Llarena se trápil zejména v dopolední části. Během ní figuroval dokonce až ve druhé desítce. Hned na první erzetě dne mu navíc zatrnulo.

"V první zatáčce to bylo obtížné, téměř jsem naboural," přiznal.

Do první desítky se Llarena dostal až odpoledne. Pomohly mu změny v nastavení učiněné v servisní zóně po skončení ranní části.

Teodósiovi nesedly mokré podmínky: "Testovali jsme na suchu, ne na mokru," řekl.

Ricardo Teodósio je ze hry o vítězství venku. Foto: Hyundai Team Portugal


V kategorii ERC 3 vede Jon Armstrong, který je ovšem jejím jediným účastníkem. V klasifikaci ERC 4 je první domácí jezdec Ernesto Cunha.

Zdroj: Dirtfish, FIA ERC, Autonoviny, úvodní foto: FIA ERC

Komentáře ke článku