Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Jacksonová: Reagujeme na požadavky zákazníků

Jacksonová: Reagujeme na požadavky zákazníků

Exkluzivní rozhovor s šéfkou Citroënu

Linda Jacksonová má bohaté zkušenosti ze svého působení v různých pozicích v oblasti prodeje a financí ve společnostech Land Rover, Jaguar Cars a Austin Rover, respektive MG Rover Group. V roce 2005 nastoupila k Citroënu a od roku 2014 je jeho generální ředitelkou.

Linda Jacksonová vysvětluje proměnu, kterou pod jejím vedením značka Citroën prochází:

„Citroën prochází velkými změnami. Přicházíme s novými produkty, ale měníme i marketing, protože se mění postavení značky s výraznější orientací na mladší zákazníky. Chceme být značkou jednoznačně orientovanou na lidi, značkou, která se snaží přicházet co nejblíže k zákazníkům a zjednodušovat jim život, a to nejen auty samotnými. Chceme maximálně poznávat to, co lidé skutečně chtějí a potřebují. Z toho vychází naše nová kampaň Inspired by you. Ta zasahuje do všech oblastí, tedy nejen automobily, ale týká se i prodejen, servisů a veškeré komunikace se zákazníky. Především chceme, abychom se do roku 2020 stali jednou ze tří nejdoporučovanějších automobilových značek.“

Jak se nový koncept projevuje z hlediska zákazníků?

„Pro nás je zásadní spokojenost našich klientů, protože ta je zárukou jejich loajality a přináší také doporučení mezi jejich známými, což je ten nejúčinnější způsob propagace. Proto jsme jako jediná značka zavedli službu Citroën Advisor, kde zjišťujeme názory zákazníků na kvalitu našich služeb.“

Co můžeme očekávat od nových modelů značky Citroën připravených k představení v nejbližší době? 

„Naši produktovou ofenzivu charakterizují čtyři nové modely představené v roce 2017, tedy C3, C3 Aircross, C4 Cactus a C5 Aircross. Na nich jsou jasně vidět klíčové faktory odlišující vozy Citroën od aut jiných značek. Je to originální a expresivní design, který umožňuje okamžitě identifikovat vozy Citroën, ale i mimořádný komfort a prostornost, převyšující standardy své třídy, a vysoká míra personalizace. To jsou tradiční atributy značky Citroën a chceme, aby byly i do budoucna symboly jejího obrození. Chceme být jiní s auty, která trochu narušují pravidla, ale především tím, že se u nás a v našich vozech budou zákazníci cítit dobře. Pro dosažení vysoké úrovně komfortu, kterou označujeme jako program Citroën Advance Comfort, jsme přišli s novým systémem pérování s revolučními tlumiči s hydraulickými dorazy PHC. V Evropě tento systém poprvé nabízíme v modernizovaném modelu C4 Cactus a objeví se i u připravovaného velkého SUV C5 Aircross.“

Jak tyto změny přijímají zákazníci?

„Myslím, že to, jak vše funguje, nejlépe vyjadřují čísla - u modelu C3 přes 50 % kupujících volí vyšší verze výbavy a kolem 60 % kupuje vozy ve dvoubarevném provedení. Je patrné, že zákazníci jednoznačně volí nejrůznější formy personalizace svých vozů včetně jejich vybavení ochrannými prvky airbump. To nám potvrzují i první reakce kupujících na nový model C3 Aircross, kde 60 % z nich chce třetí úroveň výbavy, 50 % nadstandardní úroveň povrchu interiéru a přes 40 % připlácí za barevnou sadu. Tato vysoká míra individualizace je pro nás velmi důležitá.“

Jak chcete odlišit zájemce o modely C3 a C3 Aircross? 

„Jde o naprosto jiný typ zákazníků. Model C3 je určen především pro loajální klienty značky Citroën, ve velké míře jde o ženy. Model C3 Aircross je orientován na mladší a akčnější skupinu kupujících. Proto se oba vozy zásadně odlišují nabízenou výbavou, především co se týče konektivity. C3 Aircross svým vybavením ale také komunikací směřuje především k těm, kteří pravidelně využívají sociální média.“

V současné době se všechny automobilky orientují na vozy SUV. Jak dlouho bude tato SUV-mánie trvat?

„Odhadovat, jak dlouho bude trvat nadšení kupujících z vozů SUV, je velmi těžké. Nikdo si netroufne předpovídat, jak to se zájmem o tyto vozy půjde dál. Všechny analýzy slibují, že zájem o ně i nadále poroste, ale nemyslím, že by SUV nahradily všechny ostatní kategorie. Dnes musí mít každý ve své nabídce SUV různé velikosti stejně, jako brzy bude muset každý nabízet elektromobily. Zatím ani nedokážeme odhadovat, jak to bude se zájmem o SUV na nových trzích, jako je například Írán. My jsme do tohoto segmentu vstoupili poměrně pozdě. Trh s vozy SUV se ale vyvíjí a někdy je dobré nebýt ve vývoji první, protože jste schopni lépe reagovat na připomínky prvních zákazníků. V případě SUV to bylo především námitky, že jim chybí pohodlí a variabilita. My jsme na základě toho dokázali nabídnout to nejlepší s využitím našich zkušeností s vozy MPV. SUV budou do budoucna hrát v naší nabídce významnou roli, a to nejen co se týče objemu prodeje, ale, stejně jako u jiných značek, jsou důležité kvůli zvyšování ziskovosti.“

Jak vidíte budoucnost vznětových motorů? 

„Otázkou není co si myslíme my, ale co si lidé - zákazníci přejí. Ve vozech Citroën představují turbodiesely v současné době 47 % prodeje, ale před pěti lety to bylo 65 %. Je to zákazník, kdo si vybírá a kdo za vůz zaplatí. Musíme samozřejmě být připraveni na požadavky legislativy a proto v roce 2020 uvedeme první elektrifikovaný model značky Citroën nové generace. Budeme ale především reagovat na požadavky našich zákazníků. Z hlediska největšího objemu prodeje rozhoduje zejména firemní klientela. A pro tu jsou vždy rozhodujícím parametrem celkové provozní náklady TCO. A z tohoto pohledu nemají turbodiesely rovnocennou konkurenci. Musejí ale samozřejmě splnit všechny emisní limity. V rámci skupiny PSA jsme první, kdo všechny modely podrobuje měření nezávislou organizací a zveřejňujeme údaje o spotřebě v reálném provozu.“

Jaké budou automobily v roce 2025?

„Automobily zde samozřejmě i nadále budou, ale lidé budou hledat různé služby mobility. Proto dojde ke změnám a využití různých forem osobní dopravy. Rozhodující bude poskytovat plynulý přechod z jednoho typu dopravy do druhého, a to zejména ve městech. Klíčové bude poskytování těchto služeb mobility vysoce efektivním způsobem. My v mnoha velkých městech Evropy zkoušíme službu carsharingu, a to i s našimi elektromobily C-Zéro. Zatím je nicméně obtížné předpovídat, jak se vše bude vyvíjet. Zkoušejí to všichni, ale zatím jde o zanedbatelný počet vozidel, která jsou do toho zapojena.“

 

 

 

Komentáře ke článku