Novinky

  • 09.08.2021 Neutral Volkswagen představí na IAA v Mnichově SUV kupé ID.5 GTX

  • 06.05.2021 Good Magistrát hl. m. Prahy oznámil záměr odstranit 1 800 informačních a směrových tabulí za účelem omezit vizuální smog

  • 21.04.2021 Neutral Světovým autem roku 2021 se stal Volkswagen ID.4

Facebook Instagram

Blíží se Sordova derniéra ve WRC?

Blíží se Sordova derniéra ve WRC?

Španěl se chce rozhodnout po domácí soutěži

Před Danim Sordem je možná poslední start v rallyeovém mistrovství světa. Devětatřicetiletý matador totiž stále zvažuje, zdali bude v seriálu pokračovat i příští rok. Definitivní rozhodnutí chce učinit po svém vystoupení při domácí Katalánské rallye, která bude v říjnu hostit předposlední podnik sezony.

"Ještě nevím, jestli budu pokračovat. Chci s tímto autem závodit, dokud se mi v něm bude dařit. Rád jezdím rychle, rád se bavím a rád bojuji s ostatními kluky. Nebudu v tom ale pokračovat jenom proto, abych zkrátka zůstal a pak jen čekal na to, až se někomu porouchá auto nebo tak něco. Když zajíždíte rychlé časy, je to dobrý pocit. Dokud jsem něčeho takového schopen, můžu pořád trochu závodit. Pokud by se mi ale nedařilo, tak už jezdit nebudu. Uvidíme," říká Sordo.

Španěl v letošním roce opět závodí za tým Hyundai, u kterého se střídá ve třetím voze se švédskou nadějí Oliverem Solbergem. Jeho výsledky ale rozhodně nenaznačují, že by ztrácel na rychlosti. Dosud se totiž zúčastnil třech soutěží a ve všech se podíval na stupně vítězů. V Portugalsku, na Sardinii i při Rallye Akropolis totiž obsadil třetí místo.

Dani Sordo zvažuje konec kariéry ve WRC. Foto: Hyundai Motorsport



I kdyby říjnový podnik v Katalánsku nakonec nebyl Sordovým posledním ve WRC, o jeho závěrečné letošní vystoupení s největší pravděpodobností půjde. Při Rallye Nového Zélandu, která se jede příští víkend, totiž nastoupí Oliver Solberg a dá se očekávat, že stejné to bude i při závěrečném podniku v Japonsku. S tímto podnikem totiž Solberg ještě nemá zkušenosti a Hyundai tak bude patrně chtít, aby je získal.

S vozy WRC Sordo závodí od roku 2006. Svůj přesun do nejvyšší kategorie mistrovství světa si vysloužil tiskem titulu juniorského šampiona, který vybojoval v sezoně 2005. Když pomineme Hyundai, usedal Sordo během své kariéry také do vozů značek Citroën, Mini a jednou nastoupil také za tovární tým Fordu, u kterého při Argentinské rallye 2012 zaskakoval za zraněného Jariho-Mattiho Latvalu.

Dosud Sordo odjel 180 podniků a v 54 vystoupal na pódium. Na nejvyšším stupni ale stál jenom třikrát. Na své první vítězství dosáhl až ve 30 letech v barvách Citroënu, když vyhrál Německou rallye 2013. Zbylé dva triumfy už přišly s Hyundai, a to vždy při Rallye Sardinie. Tu v barvách jihokorejské značky vyhrál v letech 2019 a 2020.

Součástí Hyundai je Sordo již od roku 2014, kdy se značka rozhodla do WRC vrátit. Zatímco v sezoně 2014 za ni odjel jen vybrané podniky, v období 2015-2017 byl pravidelným účastníkem. Od roku 2018 už se ale ve WRC opět objevuje jenom příležitostně. WRC už navíc není Sordovým jediným závodním programem. V letošním roce totiž přišel na chuť rovněž dálkovým rallye. V kategorii lehkých prototypů se zúčastnil nejprve březnové Baja Katar a v červenci poté také Baja Aragón.

Sordo si letos odbyl premiéru v dálkových soutěžích. Foto: Nasser Racing



Sordo ovšem není jediným jezdcem, za kterého by si mohl Hyundai pro příští rok hledat náhradu. Je totiž otázkou, zdali bude u týmu pokračovat Ott Tänak.

Estonec je sice letos nejlepším jezdcem týmu a v průběžném pořadí je druhý se ztrátou 53 bodů na Kalleho Rovanperu, během sezony dal ale několikrát najevo nespokojenost se spolehlivostí vozu. Mistr světa z roku 2019 navíc není moc spokojen ani s tím, že po odchodu Andrey Adama vede tým někdejší šéf pro pohonné jednotky Julien Moncet. Po Rallye Akropolis se Tänakovi nelíbilo ani to, že Hyundai pro poslední den soutěže sáhl po týmové režii. Estonec tak nemohl vyzvat v boji o vítězství Thierryho Neuvilla. Spekuluje se proto, že by se mohl vrátit zpět ke stáji M-Sport.

Zdroj: Dirtfish, Autonoviny, úvodní foto: Hyundai Motorsport

Komentáře ke článku